Thursday 2 August 2012

Kawan?


Sebelum baca entry ni, dengar lagu ni dulu http://www.youtube.com/watch?v=saRnATH4cJQ. Okey. Dah dengar, terima Kasih. Sihat semua? Entry ni tak di tuju kepada sesiapa sahaja. Kawan? Apa itu kawan? Tak silap aku kawan tu adalah teman hidup kita atau lebih tepat kawan untuk menceritakan masalah kita kepada kawan. Aku tak lah pandai mane dalam bab2 ni, cuma aku nak ingatkan diri aku dan untuk semua. Kawan ni macam2 jenis kan. Ade yang sombong, ade yang ade yang macam2 lah. Tak nak guna perkataan kesat je ni. 

Kawan sejati jarang kita jumpa kan? Memang jarang gila. Aku ni tak pernah jumpa kawan sejati. ape maksud kawan sejati? Kwan yang tidak memebenci kawannya, kawan yang baik and semua yang positif lah. Kawan tak comel takpe janji baik akhlaknya. Hodoh takpe, asal jangan bodoh. Yelah kan, kita semua kalau boleh nak kawan dengan budak comel, actually semua orang comel dimata Allah s.w.t. BagiNya semua orang perfect. And kalau boleh kita semua nak kawan dengan budak pintar kan. Subhanallah.

Aku, ada kawan. Tapi kalau kawan sejati aku kurang pasti ade ke tak. Tak tahulah. itu semua hal peribadi orang kan. Tak boleh lah kita nak fitnah orang macam tu je. nak fitnah kene ade bukti kan, tapi aku mane ade bukti. Kawan aku ramai. Aku ni jenis tak pemalu, so semua aku tibai je kawan. Kawan pung kelas razi dan batani. kelas lain aku jarang sangat berkawan. Bukan sombong, bukan mengade ke ape. Aku rase kelas lain ni jarang sangat nak tengok aku then senyum. kalau kelas ni tengok tu ade lah jugak tindak balas yang positif. Huhu. Merapu weh. :3

Aku sayang kawan aku. Walaupun kadang2 ade yang salah faham sikit. Kadang tu kalau ade orang bad mood je, aku cuba untuk menghiburkan mereka, tetapi tak dilayan. Kami ni sentiasa caring is sharing. oh, merapu. Ngehehehe. Tapi sungguh, kami ni macam adik beradik doh. Gaduh, nangis, sambut birthday same2. Auw<3 rindunyaa. Tapi satu kita kene ingat, perkataan benci jangan sesekali muncul dari bibir mu. 

Sekian, wasssalam <3

Terima kasih kerana sudi membaca... kalau suka like lah...

No comments:

Post a Comment